Actueel bericht

In gesprek met….Jelle Kemper

Er komt beweging in de Julianastraat

Maandag 17 november gaat het echt beginnen: de voorbereidingen voor de sloop gaan van start. Jelle Kemper, uitvoerder bij Weld Infra & Milieu, is degene die alles in goede banen gaat leiden.

Ik sprak Jelle over zijn werk, zijn overstap van kraanmachinist naar uitvoerder, en natuurlijk over wat de buurt de komende weken kan verwachten.

Jelle, vertel eens – wie ben jij en hoe ben je bij Weld terechtgekomen?
“Ik ben Jelle Kemper en werk sinds anderhalf jaar bij Weld Infra & Milieu, het zusterbedrijf van Kjeld Sloop & Asbest. Na jaren als kraanmachinist was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik kende het kunstje wel, en wilde meer verantwoordelijkheid. Dat betekende wel: ’s avonds terug de schoolbanken in. En dat terwijl ik vroeger school helemaal niet leuk vond,” vertelt hij lachend.

“Gelukkig tipte mijn goeie maat Stork Drexhage me om te solliciteren bij Weld. Een schot in de roos! Ik werk hier nu anderhalf jaar met veel plezier.”

Wat gaat Weld maandag als eerste doen?
“Maandag beginnen we met het afzetten van de weg rondom drempel 1. Dat is de eerste drempel vanaf de Zuidkade, ter hoogte van de Nassaustraat. In totaal gaan we vijf drempels verlagen. We werken vanaf de Zuidkade richting het Julianaplein.”

Ik kom maandag einde dag thuis, kan ik dan nog bij mijn huis komen?
“Zeker, maar misschien net even anders dan je gewend bent. Kom je normaal via de Zuidkade de Julianastraat in, dan kun je nu het beste via de Wilhelminalaan rijden. Goed om te weten is, dat ik alleen het gebied afzet rondom de drempel waar we bezig zijn. De stoep blijft open, dus lopend of met de fiets kun je altijd langs onze werkplek.”

Met hoeveel man ongeveer starten de werkzaamheden?
“Dat is heel overzichtelijk. We starten met twee collega’s en misschien komen er nog twee bij, maar meer zal het niet zijn.”

Hoelang duren de werkzaamheden aan de drempels?
“Per drempel hebben we ongeveer twee tot drie dagen nodig. In totaal zijn we twee tot drie weken bezig.”

Wat staat er daarna op de planning?
“Na het verlagen van de drempels halen we de bomen weg voor de te slopen woningen.
Als dit is gebeurd gaan we de parkeervakken voor deze woningen omhoog straten tot aan de rand van de stoep. Dit is nodig omdat we een gelijkvloerse werkruimte nodig hebben. Daarna halen we de tegels uit de stoep en hier plaatsen we stalen rijplaten op.

Ook vervangen we de hekken in de achtertuinen door stevige hekken op palen.
Als laatste plaatsen we bouwhekken aan de voorkant van de woningen en zetten we ongeveer één derde van de Julianastraat af. Het wordt tijdelijk eenrichtingsverkeer. Auto’s kunnen nog langs de bouwplaats vanaf de Zuidkade.”

Wanneer draag je het stokje over aan Kjeld?
“Als alles volgens planning verloopt, zijn wij eind week 2 klaar. Dan draag ik het stokje over aan Stork, en kan de sloop van de woningen beginnen.”

Gaan de werkzaamheden tijdens de Kerst door?
“Tijdens de Kerst zijn we lekker twee weken vrij. Vrijdag 19 december is onze laatste werkdag en maandag 5 januari starten we de werkzaamheden weer op.”

Zijn er nog zaken waar mensen op moeten letten of wat adviseer je?
“Laten we vooral oog hebben voor elkaar. Wij rijden met machines, dus let goed op als u onze werkplek passeert — wij doen dat ook. Ik weet dat onze werkzaamheden tijdelijk invloed hebben op het dagelijks leven in de straat, en ik doe mijn best om de overlast zo klein mogelijk te houden.

Heeft u vragen? Spreek me gerust aan! Ik ben er ongeveer eens in de twee dagen. En anders kunt u altijd terecht bij Delian – zij stemt alles met mij af.”

Samen bouwen aan een mooie buurt, waarin bewoners zich thuis voelen.

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief